ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen törenle kuantum teknolojileri alanında ulusal bir girişimi başlatacak ve federal sistemleri güçlendirecek iki önemli kararnamenin altına imza attı. Trump, bu teknolojilerin ülkenin ekonomik büyümesi için yeni nesil inovasyonu temsil ettiğini belirtti.
Trump, törende yaptığı konuşmada, mevcut kuantum liderliğini daha da ileriye taşıma hedefini vurguladı. Yeni kararnamelerle ABD’nin bu alandaki pozitif ivmesini sürdürmeyi amaçladıklarını ifade etti. ABD’nin halihazırda açık ara lider konumda olduğunu ve bu liderliği daha da pekiştireceklerini söyledi.
İmza altına alınan ilk kararname, önemli bilimsel hesaplamaları gerçekleştirebilecek bir kuantum bilgisayarının üretilmesini hedefliyor. Ayrıca, gelecek beş yıl içinde kuantum tabanlı sensörler ve ağların geliştirilmesi amacıyla ulusal bir girişimin başlatılmasını öngörüyor. Trump, Amerikan kuantum liderliğine şimdiye dek görülmemiş düzeyde yatırımlar yapılacağını kaydetti.
İkinci kararname ise federal kurumların bilgisayar sistemlerinin 2031 yılına kadar “kuantum kriptografisi” olarak bilinen güvenli sisteme geçirilmesini amaçlıyor. Bu adım, güçlü güvenlik standartlarının daha geniş çapta benimsenmesine öncülük edecek.
Reklam & İşbirliği: [email protected]